Obchodné podmienky (ďalej len „OP“) platné pre internetový portál homebarista.sk
Tieto Obchodné podmienky definujú práva, povinnosti a zmluvné vzťahy Prevádzkovateľa, Podniku a Zákazníka. Znenie OP je platné a účinné od 01.06.2017.
I. DEFINÍCIA POJMOV
Pojmy uvádzané s veľkým písmenom majú nasledovný význam:
- „Prevádzkovateľ“ je spoločnosť Talianska káva s.r.o., IČO: 46 502 301 , Jelšová 1669/33, 974 01 Banská Bystrica, zapísaná v obchodnom registri vedenom Okresným súdom Banská Bystrica, oddiel: Sro, vložka č.21470/S, ktorá prevádzkuje Portál, kde prezentuje ponuku Podniku, umožňuje tretím osobám objednať produkty a služby Podniku a sprostredkúva Objednávky.
- „Podnik“ je fyzická alebo právnická osoba, ktorá vo svojich prevádzkach poskytuje služby a produkty, najmä v oblasti služieb, ktoré je možné objednať prostredníctvom Portálu, alebo prostredníctvom vlastnej činnosti Podniku.
- „Zákazník“ je tretia osoba so záujmom o službu alebo produkt Podniku, ktorá uskutoční záväznú Objednávku prostredníctvom Portálu Prevádzkovateľa.
- „Portál“ je internetová stránka homebarista.sk, ako aj ďalšie internetové stránky alebo internetové aplikácie prevádzkované Prevádzkovateľom. Portálom sa rozumejú aj verzie internetových stránok a internetových aplikácií Prevádzkovateľa pre mobilné zariadenia a mobilné aplikácie.
- „Objednávka“ je úkon Zákazníka smerujúci k uzatvoreniu zmluvy s Podnikom (formou samostatnej objednávky, a to spravidla služieb a produktov poskytovaných Podnikom v zmysle informácií zverejnených na Portáli).
- „Služby a Produkty“ služby a tovary Predajcu, ktoré sú zaregistrované prostredníctvom redakčného systému a môžu byť ponúkané alebo predávané prostredníctvom internetového Portálu.
- „OP“ sú tieto Obchodné podmienky internetového portálu homebarista.sk (verzia „Zákazník“), určené pre zmluvný vzťah Prevádzkovateľa, Podniku a Zákazníka.
II. VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
- Prevádzkovateľ prostredníctvom Portálu umožňuje Zákazníkovi zrealizovať Objednávku Služieb alebo Produktov poskytovaných Podnikom.
- Prevádzkovateľ sprostredkúva uzatvorenie zmluvy medzi Zákazníkom a Podnikom, na základe ktorej príde následne k dodaniu objednaného Produktu či poskytnutiu Služby.
- Dodávateľom Produktov alebo Služieb je Podnik, teda osoba väčšinou totožná s Prevádzkovateľom, ak nie je pri Službe alebo Produkte uvedené inak a daný Podnik je presne identifikovaný.
- Zákazník odoslaním objednávky akceptuje tieto Obchodné podmienky zverejnené Prevádzkovateľom na Portáli.
III. OBSAH VZŤAHU MEDZI PREVÁDZKOVATEĽOM A ZÁKAZNÍKOM
- OBSAHOM VZŤAHU JE ZÁVÄZOK PREVÁDZKOVATEĽA, UMOŽNIŤ ZÁKAZNÍKOVI ZÍSKAŤ PRODUKT ALEBO SLUŽBU POPÍSANÚ PODNIKOM ZVEREJNENÚ NA PORTÁLI A ZÁVÄZOK ZÁKAZNÍKA ZAPLATIŤ ZA TENTO PRODUKT ALEBO SLUŽBU DOHODNUTÚ CENU.
IV. OBJEDNÁVKA
- Objednávka je návrhom zmluvy na dodanie Produktu či poskytnutie Služby Podnikom, ktorej uzatvorenie Prevádzkovateľ len sprostredkuváva. K uzatvoreniu zmluvy sa nevyžaduje formálne potvrdenie objednávky Prevádzkovateľom ani Podnikom.
- Zákazník vyhlasuje, že je plne spôsobilý na právne úkony a uzatváranie takýchto zmlúv cez internet. Zákazník tiež vyhlasuje, že spĺňa aj iné podmienky uvedené v konkrétnej ponuke Podniku.
- Podmienkou platnosti elektronickej Objednávky je vyplnenie všetkých formulárom predpísaných údajov a náležitostí na Portáli.
- Odoslaním Objednávky Prevádzkovateľovi sa Objednávka pre Zákazníka stáva záväznou.
- Zákazník je povinný za záväznú a Podnikom potvrdenú Objednávku zaplatiť podľa údajov na faktúre, ktorá bude Podnikom vyhotovená na základe Objednávky danej Služby alebo Produktu.
- Objednávka pre zákazníka prestáva byť záväzná v prípade, že ju Podnik nepotvrdí.
V. PRÁVA A POVINNOSTI PREVÁDZKOVATEĽA
- Prevádzkovateľ nie je účastníkom zmluvného vzťahu medzi Zákazníkom a Podnikom a nenesie žiadnu zodpovednosť za splnenie povinností Zákazníka alebo Podniku.
- Prevádzkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu doručiť Objednávku Zákazníka, so všetkými potrebnými údajmi k úspešnému vybaveniu do Podniku a umožniť Podniku potvrdiť alebo odmietnuť Objednávku.
- Prevádzkovateľ je povinný informovať Zákazníka o potvrdení alebo odmietnutí Objednávky zo strany Podniku elektronicky na e-mailovú adresu Zákazníka uvedenú v Objednávke.
- Prevádzkovateľ vystaviť Podniku podľa ustanovenia článku IV. OP faktúry splňujúce všetky zákonom č. 431/2002 Z.z., o účtovníctve, v platnom znení predpokladané náležitosti. V prípade, že Prevádzkovateľom vystavená faktúra nebude obsahovať zákonom a OP predpokladané náležitosti, Podnik nebude akceptovať, ale takú faktúru vráti Prevádzkovateľovi k oprave najneskôr do 7 kalendárnych dní odo dňa doručenia;
- Prevádzkovateľ neposkytuje záruku nepretržitej funkčnosti, bezchybnej činnosti a zabezpečenia Portálu.
- Prevádzkovateľ neposkytuje záruku na úplnosť, pravdivosť a aktuálnosť informácii zverejnených na Portáli.
- Prevádzkovateľ je oprávnený kedykoľvek obmedziť, prípadne úplne zablokovať prístup Zákazníka na Portál.
VI. PRÁVA A POVINNOSTI PODNIKU
- V prípade, že Podnik potvrdí Objednávku, považuje sa zmluvný vzťah medzi Zákazníkom a Podnikom za uzavretý a obojstranne záväzný. V tomto prípade sa Podnik zaväzuje bez zbytočného odkladu vyvinúť maximálne úsilie, vrátane priamej komunikácie so Zákazníkom, na úspešné vybavenie Objednávky včas a bez chýb, spôsobom a v zmysle informácií zverejnených na Portáli.
- Podnik v celom rozsahu zodpovedá za akúkoľvek škodu spôsobenú Prevádzkovateľovi, Zákazníkovi alebo tretím osobám, ktorá vznikla v súvislosti s vybavovaním Objednávky.
VII. PRÁVA A POVINNOSTI ZÁKAZNÍKA
- Zákazník je povinný uviesť pravdivé osobné a kontaktné údaje, nevyhnutné k uskutočneniu Objednávky. Prevádzkovateľ neručí za škody spôsobené Zákazníkovi, Podniku alebo tretím osobám, ktoré boli spôsobené uvedením nesprávnych, neúplných alebo zavádzajúcich osobných alebo kontaktných údajov.
- V prípade, že Podnik príjme Objednávku od Zákazníka a vznikne tak medzi Podnikom a Zákazníkom zmluvný vzťah, je zákazník povinný Objednávku prevziať a zaplatiť podľa článku IV. a VIII. týchto OP.
VIII. PLATBA ZA OBJEDNÁVKU
- Platbu za Objednávku Zákazník zrealizuje podľa pokynov Podniku na faktúre alebo na základe ústneho dohovoru.
IX. PODMIENKY REKLAMÁCIE
- Podnik v celom rozsahu zodpovedá Zákazníkom za vady poskytovaných produktov a služieb a je povinný na svoje náklady vybavovať akékoľvek a všetky reklamácie Zákazníkov, ktoré v súvislosti s poskytovaním jeho služieb vzniknú.
- V prípade, ak Zákazník nie je spokojný s vybavením svojej objednávky alebo s kvalitou Podnikom dodaných produktov alebo služieb, má právo obrátiť sa s reklamáciou na Sprostredkovateľa elektronicky na adresu info@homebarista.sk, ktorý jeho podnet obratom posunie na Podnik a o výsledku bude Zákazníka do 3 pracovných dní e-mailom alebo telefonicky informovať. Lehota na podanie reklamácie je do 24 hodín od Objednávky. Pokiaľ Zákazník neuplatní svoj nárok v lehotách a spôsobom podľa predchádzajúcich viet, jeho práva na uplatnenie vád zanikajú.
X. OCHRANA SÚKROMIA A OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Zákazník poskytuje Prevádzkovateľovi osobné údaje v rozsahu meno, priezvisko, adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo (v zmysle zákona č. 428/2002 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov) za účelom poskytovania služieb na Portáli dobrovoľne a súhlasí s tým, aby Prevádzkovateľ tieto údaje spracovával a nakladal s nimi v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov. Tento súhlas sa udeľuje na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek odvolať zaslaním e-mailu, ktorý bude obsahovať odvolanie súhlasu Zákazníka so spracovaním osobných údajov na adresu info@homebarista.sk.
- Zákazník vydáva súhlas (v zmysle § 62 ods. 2 zákona č. 351/2011 Z.z. o elektronických komunikáciách v znení neskorších predpisov) so zasielaním e-mailov a SMS správ na kontakty uvedené v súvislosti s využívaním Portálu. Pôvodcom týchto e-mailov a SMS správ je Prevádzkovateľ a e-mail alebo SMS správa môže mať informačný alebo reklamný charakter. Nesúhlas so zasielaním týchto e-mailov a SMS správ môže Zákazník oznámiť elektronicky zaslaním e-mailu Prevádzkovateľovi na adresu info@homebarista.sk.
- Zákazník súhlasí, že jeho osobné údaje budú odoslané do Podniku za účelom zrealizovania jeho Objednávky.
- Podnik berie na vedomie, že pri vybavovaní Objednávky bude nakladať s osobnými údajmi Zákazníkov a zaväzuje sa v tejto súvislosti postupovať v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi vo vzťahu k ochrane osobných údajov.
- Osobné údaje Zákazníka neposkytujeme žiadnym iným subjektom, s výnimkou organizácií, s ktorými je spolupráca nevyhnutná pre správne vybavenie Vašej objednávky. Sú to najmä banky (v niektorých prípadoch poskytnutie Vášho mena), doručovateľské služby (adresa na dodanie).
- Prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť za zneužitie verejne prístupných osobných dát Podniku, alebo osobných dát Zákazníkov a Podnikov získaných nelegálnym preniknutím do systému Portálu treťou osobou. Prevádzkovateľ prehlasuje, že vynaloží maximálne úsilie na zamedzenie takéhoto nelegálneho prieniku.
- Zákazník súhlasí s anonymným využitím registračných a štatistických údajov.
XI. SPOLOČNÉ A ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Zmluvné vzťahy medzi Prevádzkovateľom, Podnikom a Zákazníkom bližšie neupravené v týchto OP sa riadia Všeobecnými obchodnými podmienkami internetového portálu homebarista.sk (verzia „Podnik“), Zmluvou o sprostredkovaní objednávok uzatvorenou medzi Prevádzkovateľom a Podnikom a zákonom č. 513/1991 Zb. (Obchodný zákonník) v znení neskorších predpisov.
- OP nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich uverejnenia na Portáli.
- Prevádzkovateľ je oprávnený v závislosti od zmien príslušných právnych predpisov alebo svojej obchodnej politiky alebo na základe vlastného rozhodnutia zmeniť alebo úplne nahradiť tieto OP. Zmena VOP je platná a účinná okamihom zverejnenia na Portáli.